Rudenį pakyla mūsų aktyvumas įvairiose veiklos srityse. Siūlome keletą naudingų patarimų, kaip išsaugoti sveiką širdį.

 

Gerai išsimiegokite

Apie tai, kaip svarbu gerai išsimiegoti, kalbėjome jau ne kartą – be gero miego neapsieisime ir norėdami išsaugoti sveiką širdį. Tyrimų duomenys parodė, kad žmonės, kurie miega pakankamai, turi žemesnį kraujospūdį, be to, rečiau serga cukriniu diabetu, širdies ir kraujagyslių ir kitomis lėtinėmis ligomis. Kad miegas būtų kokybiškas, tinkamai jam pasiruoškite: išjunkite televizorių ir nebesinaudokite nuolat ramybę drumsčiančiu mobiliuoju telefonu. Iš šių įrenginių sklindanti dirbtinė šviesa gali trukdyti greitai užmigti ir gerai išsimiegoti!

 

Pasidomėkite skaičiais

Išsitirkite cholesterolio kiekį kraujyje, pasimatuokite kraujospūdį – tai puikus būdas išsiaiškinti, kokia jūsų širdies būklė ir kokios sritys galėtų kelti rūpesčių. Normalus cholesterolio kiekis kraujyje turėtų neviršyti 5,2 mmol/l. Cholesterolio kiekis matuojamas milimoliais litre, o gautas skaičius rodo, kokia cholesterolio koncentracija jūsų kraujyje. JAV širdies asociacijos rekomendacijose nurodoma, kad normalus kraujospūdis neturėtų viršyti 120/80 mmHg. Viršutinis skaičius rodo spaudimą arterijose plakant širdžiai, o apatiniu skai- čiumi matuojamas spaudimas arterijose tarp susitraukimų, kai širdies raumuo ilsisi. Svarbu nepamiršti, kad kartą užfi ksavus aukš- tą kraujospūdį dar nereikėtų daryti išvados, kad kažkas negerai, tačiau jei jūsų kraujospūdis būna aukštas dažniau, vertėtų atkreipti į tai dėmesį. Tai tik keletas būdų, kuriais organizmas praneša mums, kaip jame vyksta įvairūs procesai. Argi tai nenuostabu?

 

Valgykite į sveikatą

Kai kurie maisto produktai itin naudingi širdžiai, todėl būtinai pasistenkite įtraukti juos į savo racioną. Alyvuogių ir rapsų aliejus, žuvys, kuriose daug omega-3 riebalų rūgščių, avokadai, kai kurios riešutų rūšys ir daug kitų maisto produktų – visa tai puikūs „gerųjų“ riebalų (mononesočiųjų ir polinesočiųjų riebalų) šaltiniai.

 

Taip pat reikėtų gauti kuo daugiau maistinių skaidulų iš viso grūdo miltų produktų ir daržovių. Geriausia – ne mažiau kaip 35 gramus per dieną!

 

Pasinaudokite pagalba

Nors ir stengiamės rinktis tai, kas sveika mūsų širdžiai, kartais tą padaryti sunku ar net neįmanoma! Yra daug širdžiai naudingų papildų, kurie gali padėti užpildyti šias spragas. Du mūsų mėgstamiausi – Forever Arctic Sea® ir Forever CardioHealth®.

 

Forever Arctic Sea® – puikiai subalansuotas papildas, kuris aprūpina organizmą širdžiai naudingais „geraisiais“ riebalais, įskaitant ir ypatingą kompleksą iš kalmarų aliejaus, kuriame gausu dokozaheksaeno rūgšties, žuvų taukų, kuriuose gausu omega-3 riebalų rūgščių, ir alyvuogių aliejaus, kuriame daug oleino rūgšties.

 

Forever CardioHealth® sudėtyje yra ne tik kofermento Q10 – veiksmingo natūralaus antioksidanto, kurio atsargos organizme su amžiumi mažėja – bet ir veiksmingo B grupės vitaminų komplekso, kuris padeda reguliuoti homocisteino kiekį kraujyje. Toliau – dar geriau! Forever CardioHealth® sudėtyje yra vynuogių sėklų, ciberžolių, bosvelijų ir alyvmedžių lapų ekstraktų, kurie taip pat naudingi širdžiai ir kraujagyslėms! Žinodami, kaip sveika mityba, mankšta ir geras miegas veikia mūsų sveikatą, galime žengti pirmąjį žingsnį teigiamų pokyčių link, kad geriau atrodytume ir jaustumės.

 

Maistinės skaidulos naudingos širdžiai: jos padeda mažinti cholesterolio kiekį kraujyje ir suteikia sotumo jausmą, o tai itin pravartu, jei mėginate atsikratyti nereikalingų kilogramų. Kaip žinote, atsikračius antsvorio efektyviau vyksta visos organizmo funkcijos, vadinasi, gerėja ir širdies veikla. Kas gali būti geriau?